Search engine advertising (SEA)
“You can’t just place a few “Buy” buttons on your website and expect your visitors to buy.” ~ Neil Patel
Wat is SEA?
Search Engine Advertising (SEA) is een vorm van digitale marketing waarbij adverteerders betalen voor het plaatsen van advertenties op Google. Het is hierbij van belang dat er wordt geadverteerd voor de juiste zoekwoorden, die relevant zijn voor uw doelgroep.
Met behulp van jaren ervaring en diverse programma’s kunnen onze specialisten exacte doelgroepen benaderen en zo uw conversiecijfers laten stijgen.
Hierdoor kunnen wij het meeste resultaat halen uit uw advertentiebedrag. Zo behaalt u met hetzelfde advertentiebedrag veel meer resultaat!
Wat is het verschil tussen SEO en SEA?
SEO (Search Engine Optimization) en SEA (Search Engine Advertising) zijn twee verschillende manieren om verkeer naar een website te genereren via zoekmachines, zoals Google.
SEO richt zich op het optimaliseren van de inhoud en structuur van een website om organisch hoog te scoren in de zoekresultaten van zoekmachines. Hierbij wordt rekening gehouden met onder andere de inhoud van de pagina’s, de technische opbouw van de website en de backlinks naar de website.
SEA daarentegen betreft het betalen voor advertentieplaatsing op zoekresultatenpagina’s van zoekmachines. Bij SEA worden gerichte advertenties ingezet die verschijnen wanneer een gebruiker bepaalde zoektermen invoert. Adverteerders betalen per klik op hun advertentie.
Het grootste verschil tussen SEO en SEA is dus dat SEO zich richt op het verbeteren van de organische ranking van een website, terwijl SEA betaalde advertenties betreft. Beide methoden hebben hun eigen voor- en nadelen en kunnen afhankelijk van het doel en budget van een bedrijf worden ingezet in een effectieve digitale marketingstrategie.
Plan een gratis adviesgesprek in via zoom!
Wij zullen uw website van te voren volledig analyseren en dit rapport met u bespreken tijdens deze meeting. En dit allemaal 100% GRATIS!
Copyright © 2019 – 2023 RB-Digital®. All rights reserved.